Thursday 5 July 2012

Nak kurus, nak sihat yang mana satu??

bismillah. kalau aku pilih keduanya sekali, kurus pun penting sihat lagi lah penting yelah bila kita sihat senang lah kita nak kerja pape pun terutama sekali dalam beribadat. tapi setengah orang daripada kita berfikir bahawasanya 'tak payah nak kurus sangat la buat apa rugi je makanan tu tak makan' hmm jangan berfikiran cetek sangat macam tu my friends kurus + sihat sangat la penting kesihatan perlu dijaga supaya tak melarat diusia tua, time muda-mudi ni la kena jaga kesihatan kalau tak jaga banyaklah consequences nya pandai-pandai fikir sendiri ye. Bagi siapa yang nak jaga body tu mesti banyak halangan kan macam aku hehehe yelah dapat kawan yang kuat makan so aku jadi terikut tp kawan aku ni tetap maintain tak macam aku ni makin hari makin debab adalah. tapi tak boleh nak salahkan orang lain salah diri sendiri yang hang pi ikut orang tu kenapa.bhahaha
here some tips yang boleh tolong sikit-sikit nak turun badan:

a) first sekali kena ada target nak turun berapa kilo
b) pastu cari kawan nak kurus + sihat ada kawan ni lagi bagus ye sama-sama boleh motivate
c) kalau ada kawan yang kurus ajak makan bukan pada waktunya please say no biarlah diaorang nak kata   apa pun diaorang tak pernah merasa jadi gemuk
d) makan dalam kuantiti yang sikit ikut sunnah nabi
e) banyakkan sayur-sayuran dan buah
f) pastu minum air banyak-banyak 1-2 liter sehari boleh mempercepatkan untuk turun berat badan

              selamat mencuba ye mari meramaikan rakyat malaysia untuk sihat(^.^)

No comments:

Post a Comment